Vägen till Drömlivet

Direktlänk till inlägg 11 juli 2014

Äntligen fredag!

Av Ya Tíng - 11 juli 2014 17:45

Hej allihopa!

Sedan mitt senaste inlägg i lördags så har en massa saker hänt, har velat dela med mig av allt på bloggen men har verkligen inte haft tid.
Tänkte därför baka ihop veckans händelser i ett och samma inlägg.

Det har hänt både trevliga och tråkiga saker denna vecka.
Det sista jag skrev i lördags var ju att vi skulle åka iväg och storhandla, vad som hände sen fick vi se.

Nu vet jag inte riktigt hur jag hade förväntat mig att min lördag skulle sluta men jag hade definitivt inte förväntat mig att vi skulle komma hem med 2 nya bebisar. ^_^
Med bebisar menar jag fåglar, närmare bestämt 2 undulater.

Vi har ju sedan tidigare 2 små damer här hemma som är riktiga fegisar båda två.
För att kunna komma lite längre med tam-träningen och få dom att trivas bättre så införskaffade vi varsin prins till dom ^_^
Hanar ska generellt vara lättare att få tama och om dom vågar vara med oss så kommer förhoppningsvis damerna också vilja vara med.

Detta var ju som sagt inte planerat utan vi gick endast in på djuraffären för att köpa foder
men efter att vi tittat på undulaterna så var det inget snack, dom skulle med hem helt enkelt. ^_^

Såhär ser våra fina prinsar ut.
 
Zoegas är den grönblåa hanen.
Han skulle egentligen inte fått komma hem med oss eftersom vi bara tänkte köpa en fågel,
men efter att vi tittat på honom en stund så var han alldeles för vacker för att motstå ^_^

Den vita heter Casper och stal mammas hjärta direkt. (*mamma = jag)
Vi tittade först på en helvit undulat men det var en hona och vi visste bestämt att vi inte skulle ha fler damer hemma.
Då fick vi gå in "bakom kulliserna" och titta på några fåglar som inte flyttat ut i butiken än.
Fick direkt syn på denna vitblåa prins och sen var det kört ^_^

Av båda hanarna är Casper den modigaste, Zoegas kan haka på om Casper är hos oss,
men om han sitter med damerna så fegar har ur totalt.

Detta var ju en utav dom bästa händelserna denna vecka, dock hände ju också lite tråkiga saker.
Jag och min sambo planerar att gifta oss nästa sommar och letar nu efter en lokal till vårt bröllop.
Efter en massa googlande hittade vi flera intressanta ställen men det mest intressanta var Nyckelviken i Nacka.
Vi kontaktade dom och bokade tid för visning på onsdagen.
På tisdag kväll får jag ett sms där dom säger att de tyvärr inte kan visa lokalen vid utsatt tid, 
jag frågar då efter en ny tid och vi bokar in ett besök på torsdagen istället.
Väl på torsdagen förbereder vi oss för visningen, David planerar att dra tidigare från jobbet och jag skriver upp en massa frågor som kan vara bra att ha till hands när vi är där.
Jag har precis satt mig i bilen och börjar backa ut från parkeringen när jag får ett sms: Hej ledsen men måste ställa in mötet idag akut utryckning återkommer.

För det första tycker jag inte att man sms'ar till folk om man måste ställa in en visning, tycker faktiskt att man kan lyfta telefonen och ringa till kunden och förklara.
Sen att man ställer in ett möte 2 dagar på raken gör mig bara ännu mer förbannad, jag förstår att saker och ting kan komma i vägen ibland men hela sättet med att sms'a och att höra av sig med så kort varsel är väldigt dåligt.
Detta resulterar tyvärr i att vi inte kommer boka in en ny visning, väldigt tråkigt för både oss och dom.

Men nog om det dåliga, vi ska förhoppningsvis åka och titta på ett nytt ställe i morgon och förväntar mig ett mycket bättre bemötande där.

Nu måste jag börja med middagen så avslutar detta inlägg med lite blandade bilder från min vecka.

Önskar er alla en fortsatt fin fredag och en trevlig helg.
// Ya Tíng

#undulater #fåglar #bröllop #birka #frisörbesök 

 
         


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ya Tíng - 20 juli 2014 13:15

I fredags fick jag hem en ny beställning med varor till mitt lager.Känslan man får när man ska packa upp allt är väldigt likt julklappsöppningen på julafton,det spelar ingen roll om du vet vad som finns i, det är ändå lika roligt ^_^Vad som är ännu r...

Av Ya Tíng - 15 juli 2014 15:45


Nu har Forever äntligen lanserat sin Aloe BB Crčme SPF 20.En efterlängtad BB crčme som återfuktar huden och jämnar ut hudtonen, fungerar som primer, concealer och makeupbas samt skyddar mot solen. Huden blir len och jämn med en snyggt matt finish för...

Av Ya Tíng - 13 juli 2014 22:15

Idag har vi delar av Davids familj på besök, b.la. hans två kusiner från Taiwan som aldrig varit i Sverige tidigare.Eftersom det är deras första besök här så ville vi bjuda dom på några riktigt svenska klassiker.Vi bestämde oss därför för att göra tv...

Av Ya Tíng - 12 juli 2014 11:38


Just nu sitter jag och älsklingen på tåget in mot stan. Vi ska titta på en ny lokal för bröllopet och förhoppningsvis kunna bocka av ännu en sak på bröllopslistan. ^_^ Lite senare ska vi inhandla ingredienser till diverse gottigheter som vi ska b...

Av Ya Tíng - 5 juli 2014 13:45

Hej allihopa!Normalt sett brukar våra lördagsmorgnar innefatta ett besök till gymmet men då jag fortfarande inte är helt bra i lederna efter veckans sjukdom så skippade vi det.Istället gick vi en lång promenad ganska likt den igår kväll, innan vi bel...

Ovido - Quiz & Flashcards